Herosi Złamanych Krain – zmiany

Tutaj będę zamieszczać wszelkie zmiany, błędy, sugestie jakie weszły, a których egzemplarze recenzenckie nie uwzględniały.

 

Najważniejsze:

 

DŁUGOŚĆ GRY – Gra będzie trwać krócej. Teraz używamy łącznie 6 (2+2+2) wydarzeń – po 2 z każdej fazy gry.

CELE ŻYCIOWE – Żetony Akcji i Reakcji otrzymane z celów życiowych są jednorazowe. Po użyciu takowego żetonu należy odrzucić kartę z celem życiowym.

TRYB SOLO – Już teraz możesz zagrać samodzielnie. Twoim zadaniem jest wykonanie 2 celów życiowych swojego Herosa w czasie 6 wydarzeń. Miarą Twego sukcesu będzie (zasadniczo standardowo 😛 ) ilość zdobytych punktów zwycięstwa. Pochwalisz się swoim wynikiem i strategią? ; )

SZYBKA WALKA – By bardziej przyspieszyć rozgrywkę, będzie możliwość przeprowadzenia szybkiej walki, w starciach gdzie wynik starcia z potworami jest z góry przesądzony i jest to czysta formalność. Opcja, rzecz jasna, czysto opcjonalna.

Możemy skorzystać z szybkiej walki tylko dla potworów pierwszego i drugiego poziomu, i tylko jeśli ich ilość jest mniejsza niż trzy.

  1. Modyfikator = [Poziom Twojego Herosa] – [Poziom potwora]
  2. Rzut k6 za utratę HP = [wynik] – [modyfikator]
  3. Rzut k6 za utratę HP lub Many = [wynik] – [modyfikator]
  4. Rzut k6 za zdobyte doświadczenie w trakcie walki = [wynik]

Przykład: Szybka walka z dwoma potworami pierwszego poziomu. Poziom Herosa = 3.

  1. Obliczamy modyfikator dla każdego z potworów. W obu przypadkach [modyfikator] = 3 – 1 = 2
  2. Rzucamy k6. Wypada 4. Obliczamy: 4 – 2 = 2. Tracimy 2 HP.
  3. Rzucamy k6. Wypada 5. Obliczamy: 5 – 2 = 3. Musimy odjąć łącznie 3 HP lub Many. Możemy przykładowo odjąć 2 HP oraz 1 Many, lub tylko 3 Many, lub 1 HP oraz 2 Many.
  4. Rzucamy k6. Wypada 3. Otrzymujemy 3 EXP.

Całość należy powtórzyć również dla drugiego potwora.

 

 

Zauważone błędy:

Wizja lvl 2 – Karta zdolności z magii Wody. Na drugim poziomie zdolności był art innej zdolności.
Wachlarz noży – zdolność ma trzy cele, ale nie było to napisane.
Artellius Gismus – plansza panel zdolności: – Poprawiono błąd w opisie – „zmniejszony koszt zdolności” zamiast „Zmniejszony koszt umiejętności”
Ceny krain na heksach – zapomniałem ustawić (przenieść z papierowego prototypu) ceny krain w złocie w efekcie czego wszystkie krainy mają tę samą cenę. Można je samodzielnie wyliczyć (7 złota nie-fioletowe miejsce, 10 złota fioletowe miejsce, 2 złota portal)

Poprawienie instrukcji – Instrukcja zostanie poprawiona. Konieczne jest uściślenie kilku kwestii.

 

Planowane zmiany:

Zdolność Wędrówka – zwiększony ruch na obu poziomach o 2
Zdolność Podróż – zwiększony ruch na obu poziomach o 2
Zdolność Dezintegracja – obniżony DMG o 3.
Instrukcja – Umiejętności klasowe – uzdrowienie. – Dopisek w instrukcji – Celem uzdrowienia może być dowolny cel na polu bitwy lub tylko ty na mapie.
Heksy Startowe – krainy startowe dla Herosów będą miały specjalne oznaczenia, by ułatwić ich znalezienie.
Heksy krain – na heksach jest bardzo dużo informacji, dlatego też w domyśle będą one większe. Docelowy rozmiar to sześciokąt foremny o boku 6 cm (Jak na razie są to sześciokąty foremne o boku 5 cm)

Instrukcja – indeks pojęć – Do instrukcji zostanie dodana strona z alfabetycznym indeksem wszystkich ważniejszych pojęć, by ułatwić nawigacje.

Instrukcja – Pierwsza gra – By maksymalnie ułatwić wejście do gry dla nowych graczy, pojawi się wariant w którym będzie ograniczona ilość elementów i wyborów, by nowych graczy nie przeraził rozmach produkcji i by szybko się w tym odnaleźli.

Żetony PZ +5, +10 – Docelowo będzie więcej różnych żetonów punktów zwycięstwa. Prawdopodobnie +5 oraz +10

 

 

 

Sugestie:

Figurki – Prawdopodobnie będą jako element do odblokowania na kampanii. ; ) – 5 Figurek herosów.

Wyprofilowane plansze – panel akcji Herosa – Prawdopodobnie również do odblokowania na kampanii. Na tych planszach ustawia się na kościach aktualny stan HP, Mana, Exp. Pomysł jest by zrobić wgłębienia na każde pole tak by koście się nie przesuwały.

 

Masz jakieś sugestie, pytania, wątpliwości? Zapraszam do komentowania na stronie. ; )