Herosi Złamanych Krain

W końcu nadszedł ten wielki moment! Były jakieś tam ploteczki coś tam wspominałem o grze planszowej w postach czy na fejsie. W tym miejscu będę zamieszczał dłuższe opisy mechanik, przykładowych kart itd. Strona będzie aktualizowana.

 
Dane ogólne

Złamane Krainy – o co w tym chodzi?

Kiedyś świat był cały, spójny. Jednak w wyniku działań Rady Cienia i innych, którzy czerpali moc z Esencji Świata, ten uległ rozpadowi i dosłownie połamał się na mniejsze odłamy. Ten Heks, który widzicie to właśnie jeden z tych odłamów.

Widzicie logo krain? Jest pięć kierunków świata, każdy skorelowany z odpowiednim żywiołem mocy. Tu chodzi o to, że kiedyś władzę nad krainami „sprawowały” kompletne Nieskończone Klejnoty Mocy. Te klejnoty, które zbieracie na mapie przygody, czy wykonując misje, są częściami tych wielkich nieskończonych klejnotów mocy. Tym też rozpoczyna się cała epicka przygoda w księdze pierwszej „Śladami Barda” – Wielką Przepowiednią o klejnotach.

Otwierając portale, tak naprawdę dokładasz kolejny heks krainy, bo łączysz na nowo światy, które uległy zniszczeniu. Oddajesz światu Esencje, która dawien dawno została mu zabrana siłą. Możesz również sam „wyczerpać” dany kawałek esencji świata uwięziony w klejnocie i mieć przy tym premię, jednakże pod koniec gry te klejnoty są jednocześnie wyznacznikiem twoich punktów.

Na tym właśnie polega spójność tego uniwersum. Można tu znaleźć ogromną symbolikę – choćby w samych nazwach. Jak myślicie – to zapewne przypadek że same samogłoski wyznaczają kierunki świata i są ułożone w cykl destruktywny żywiołów. 

Przypadkowe jest zapewne również i to, że pośrodku jest Y symbolizujące magię i jednocześnie ciemność i mrok – aspekty Yakesh i Yorsil…

Tjaaa, jak ja kocham światy, którymi rządzi przypadek, a przeznaczenie jest czysto PRZYPADKOWE. ; p

Łącznie do wyboru jest pięć postaci:
[zamieszczona ilustracja] Artellius Gismus – żywioł wody – bohater specjalizujący się w zaklęciach i korzystaniu ze zdolności na mapie. Artellius ma najbardziej złożone akcje ze wszystkich postaci. Jesteś w stanie tą postacią robić naprawdę zaawansowane zagrywki taktyczne, a planowanie po kilka ruchów do przodu stoi na porządku dziennym, Jeśli lubisz się nagłówkować to postać dla Ciebie.
Bruno – żywioł ziemi – należy do cechu vermerów [swoista gildia kupiecka w uniwersum Złamanych Krain]. Nudzi cię prowadzenie zwykłego wojownika czy maga? Bruno podchodzi do rozgrywki czysto ekonomicznie – w końcu jego umiejętnością specjalną jest Handel. Krasnolud, którego mottem jest: „Wszystko jest na sprzedaż, o ile tylko podasz atrakcyjną cenę”.
Khazim – żywioł powietrza – samozwańczy król złodziei. Postać oparta na szybkich reakcjach. Podbiegnij, kosa w płuco, uciekaj. Och tak, nękanie innych graczy będzie dla Ciebie niewysłowioną przyjemnością. Że też nie wspomnieć o tym, że (no jak to na złodzieja przystało) każdemu możesz ukraść złoto czy przedmioty… ; )
Memfis – żywioł ognia – Postać specjalizująca się w destrukcji wszelakiej postaci. Jej strategia jest prosta: idź i zabij wszystkich po drodzę, przy okazji spal wszystkie wioski (bo dlaczego nie).
Zaltariash – żywioł natury – Wybierając tę postać staniesz się dosłownie generałem wojsk. Posiadaj towarzyszy i przywołuj całe hordy wilków, jastrzębi, drzewców (i innych stworzeń), by pomagały Ci w walce. Na polu bitwy niejednokrotnie będziesz musiał się nagłowić, jak odpowiednio rozmieścić swoje jednostki.
Ale to nie wszystko!
Następnie do swojej postaci dobierasz jedną z trzech klas: wojownik, łotrzyk, mag.
Klasa twojej postaci określi zarówno przyrost jak i pulę startowych współczynników (HP, Mana, Sakiewki), w trakcie awansu na kolejny poziom doświadczenia określi jakie umiejętności pasywne masz do wyboru. Ponadto w trakcie rozgrywki będziesz mógł korzystać z puli pkt. specjalnych (pkt. szału/zasadzki/mocy), które każde możesz gromadzić w inny określony sposób i wydawać je na inne premie.
Rozgrywkę rozpoczynasz z jedną umiejętnością ze swojego żywiołu. (Z puli wszystkich 10 zdolności danego żywiołu losujesz 5 kart. Przeglądasz te 5 kart i wybierasz tę zdolność, która Ci najbardziej odpowiada).
Twoja postać może mieć 3 umiejętności podstawowe oraz jedną zdolność ostateczną. Nic nie stoi na przeszkodzie, by podczas rozgrywki robić bohatera hybrydowego (łączyć przykładowo zdolności ognia, wody i ziemi).
Twój Heros porusza się po Złamanych Krainach – światach dryfujących pośród Wielkiej Pustki, które można połączyć portalami. W grze jest 20 heksów krain.
Każde miejsce, które możesz odwiedzić ma:
  • określone działanie – ikonka symbolizuje jakie akcje można tam wykonać
  • przynależność do żywiołu – określona kolorem sztandaru. Definiuje to z jakiego żywiołu można dobrać swojemu bohaterowi misje oraz z potworami jakiego żywiołu walczysz.
  • ilość i poziom potworów

Miejsca na mapie połączone są drogami, po których porusza się Twój Heros. Gdy zdobędziesz odpowiednie klejnoty będziesz mógł otworzyć portal prowadzący do nowego świata – czyli dokładasz kolejny heks krainy i stawiasz znacznik portalu.

Na załączonym obrazku widać przykładową kartę zdolności podstawowej. Obok zamieściłem również arty innych zdolności i przypisane do nich żywioły.

 

W trakcie rozgrywki rozwijasz swojego Herosa. (do 6 poziomu doświadczenia) Może on mieć do 3 zdolności podstawowych i 1 zdolność Ulti.

Każda zdolność pochodzi z jednego z pięciu żywiołów (Ogień, Powietrze, Natura, Woda, Ziemia). Każdą zdolność podstawową możesz ulepszyć na wyższy poziom.

Są zdolności możliwe do używania tylko w trakcie walki, tylko na mapie, mapa + walka, oraz w dowolnym momencie (bez użycia akcji/reakcji).

To jak rozwiniesz swojego Herosa zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Każda zdolność jest inna i w inny sposób definiuje jak będziesz prowadzić rozgrywkę. Chcesz rzucać kulę ognia, lodowy pocisk i przywoływać osetnice? – nie ma najmniejszego problemu. Możesz w dowolny sposób łączyć magie żywiołów.

Pomyśl o tym jak bardzo zróżnicowana będzie rozgrywka (patrząc wyłącznie na rozwój Twojej postaci, bo z całą resztą zmiennych jest znacznie znacznie więcej):

masz 5 bohaterów, 50 zdolności podstawowych, 10 zdolności ulti.

Kiedy wyjdzie?
No to jest bardzo dobre pytanie i standardowo odpowiem tonem Blizzarda „when it’s done”. Realistycznie przewiduję, że jakoś w lutym / marcu 2021 r. ukaże się na wspieram.to . Angielska wersja gry na kickstartzerze będzie prawdopodobnie pod koniec 2021 r.
Stan prac
Skończone: Heksy Krain, portrety bohaterów, 50 % talii zdolności, 50 % talii przedmiotów
Zostało: Duuuuuużooo, nie ma sensu wymieniać. ; p